Fuzz Factory Tranzistori

Izrada, održavanje, saveti...

Moderators: dejankuki, Trooper, Nedalm

acikast

Fuzz Factory Tranzistori

Post by acikast » 10 Nov 2012, 10:58

Pozdrav svima. Kao naredni projekat izabrao sam Z.Vex Fuzz Factory a pošto sam početnik koji nije radio fuzz pedale do sad ne razumem se baš najbolje u celu priču oko germanijumskih tranzistora, hfe vrednosti, leaking-a itd. Čitao sam prethodnih dana doduše o tome ali ću još puno morati da se pozabavim time.

Šta konkretno hoću da pitam: U šemi mi se nalaze dva tranzistora ac128 kojih naravno nema kod nas pri čemu na madbeanpedals predlažu bilo koji drugi germanijumski sa hfe vrednostima oko 70 i 110. Čitao sam da često ti tranzistori nemaju tu vrednost koja im je po specifikaciji i da dosta ljudi kupuje tranzistore po inostranstvu. Trenutno nisam u mogućnosti da kupujem vani i hteo bih da kupim nešto što se nudi kod nas.
Na sajtu MG-ja sam našao AC188 koji bi trebalo da menja AC128. MOGU LI NJIME DA ZAMENIM AC128, imaju li ovi naši AC188 tranzistori te hfe vrednosti (100) i sa kojim drugim tranzistorima kojih ima kod nas bih mogao da eksperimentišem?

U obzir dolaze i silikonci jer bih voleo da čujem kod sebe razliku u zvuku između germanijumskih i silikonskih fuzz-eva. Vrlo mi je važno takođe da dobijem one šašave zvuke po kojima je poznat fuzz factory. Hvala unapred
Aca

komil

Re: Fuzz Factory Tranzistori

Post by komil » 10 Nov 2012, 11:21

AC188 je potpuno isto što i AC128, u ovoj primeni. Za izbor hfe vrednosti, ne verujem da neka domaća radnja to nudi. Morao bi uzeti neku gomilu pa naći one koji imaju tako visok hfe. Na Banzai-ju recimo, imaš te tranzistore klasifikovane po grupama hfe vrednosti. Za silikonske nemaš taj problem, odnosno, imaćeš verovatno obrnut problem, da će njihove hfe vrednosti biti dosta veće od toga..

bancika

Post by bancika » 10 Nov 2012, 12:05