Bass sa aktivnom elektronikom
Moderators: Trooper, Tiki the Boyler
Bass sa aktivnom elektronikom
Razmisljam da kupim bass sa aktivnom elektronikom, a inace sam pocetnik.
Pa me interesuje da li mi je potrebno predpojacalo( posto cu sam da pravim pojacalo).
Jedan lik mi je rekao da bas sa aktivnom el. kao da ima predpojacalo u sebi!
Pa me interesuje da li mi je potrebno predpojacalo( posto cu sam da pravim pojacalo).
Jedan lik mi je rekao da bas sa aktivnom el. kao da ima predpojacalo u sebi!
- sirac-šunka
- vragolan
Re: Bass sa aktivnom elektronikom
Neko specijalno posebno eksterno pojačalo ti ne treba (u suštini ni sa pasivnom gitarom).
Aktivna elektronika se, u principu i sastoji od pretpojačala i tako na basu umesto klasične tone kontrole, koja ti samo zamuti zvuk, imaš, najčešće activ treble i activ bass, a ponegde i middle. Naravno, izlazni signal je dosta jači u odnosu na bilo koji pasivni bas i gitara mora da se napaja baterijom od 9v. Uz sve to još je i izlazna impedansa dosta niža nego na pasivnim gitarama, tako da će bas lepše da zvuči ako ikada budeš bio prinuđen da ga bodeš direktno u mix ili u komp. To je naravno samo nužna alternativa, za neku ozbiljniju svirku ili kvalitetniji usnimak, nećeš moći da se osloniš samo na svoj aktivni bas. Minimum ti treba još i DI Box.
Ako si pak pitao da li da u buduće ručno rađeno pojačalo ugradiš pretpojačlo sa kontrolama treble, midlle i bass, ja mislim da bi taj minimum kontrola trebalo u svakom slučaju da ima s v a k o pojačalo, bez obzira na gitaru koja se u njega bode. Ja sam imao aktivnu Ariu sa basom i treblom i ipak sam tražio da mi na svom ručno rađenom pojačalu stave bass, middle i treble. (Zapravo,ceo pretpojačivački deo smo iskopirali od nekog Marshall-a.) Pojačalo će ti tako biti primenljivije, a kasnije i lakše utrživo. (Naravno, ako je sve urađeno profi i bez falinki.)