Često je shvatanje da fabrika ima gomilu pametnih inžinjera i šta sada tu ima neko nešto da pametuje! To je tačno, ali treba imati u vidu da pored tih inžinjera postoje i neki ekonomisti i menadžeri koji često izmene proizvod do te mere da on spadne u nižu klasu, naravno zbog ekonomije. Pored toga fabrika pravi proizvod koji treba da bude što univerzalniji kako bi se dopao i Evropljaninu i Azijcu i Japancu, treba jednako dobro da radi sa gitarom kao i mandolinom ili da dobro obradi ljudski glas. Mi možemo svaki uređaj da preradimo tako da ga prilagodimo svojim željama i potrebama. To je ono što mene motiviše da nešto promenim na fabričkim uređajima.
Našao sam na netu detalje za Indy mod i bez bilo kakve provere to i napravio. Međutim kod direktnog A/B testa sa originalom videlo se da taj mod ne valja. Tačno je ono što je i napisano da ima više basa i manje šuma, ali nije napisano da dolazi do prevelike kompresije koja guši signal. Obzirom da nisam uspeo da pronađem detalje nekog drugog moda pristupio sam sopstvenim izmenama do kojih sam došao pažljivom analizom šeme i na osnovu iskustva sa nekim preradama uglavnom hi-fi opreme i gitarskih pojačala.
Prvi mod ne zadire previše u promenu vrednosti elemenata već je prvenstveno baziran na kvalitetnijem materijalu od ugrađenog. Aktivni elementi su relativno retki pa praktično nije moguće njih menjati, a posebno se to odnosi na vrhunski naponski kontrolisan pojačavač THAT 2159 koje je konstruisala firma dbx pod oznakom 2152. Zato sam pristupio izmeni nekih pasivnih elemenata. Treba imati u vidu da se u audiu svaka promena čuje i da zbir više malih, gotovo nečujnih poboljšanja u ukupnom zbiru daje vidno čujno poboljšanje. Ne znam iz kojih razloga Boss ugrađuje kondenzatore slabog kvaliteta, siguran sam da nije cena u pitanju.
Prvi mod ne zadire previše u zvučnu sliku i u osnovi je to ostalo kao i kod originala, ali je smanjen šum, poboljšan sustain i kontrola sutaina i ataka. Zapravo, popravljene su sve mane originala koje sam pomenuo u uvodu. Zamena sprežnih elektrolitskih kondenzatora od 1 mikrofarad polietilenima nije dala zadovoljavajući rezultat jer iako se bliži hi-fi zvuku i bitno smanjuje šum smanjuje i raspevanost, živahnost i atraktivnost zvuka. Jednostavno se pokazalo da ono što je dobro u hi-fi tehnici nije uvek poželjno u gitarskoj ozvuci. Pretpostavljam da je u pitanju različita unutrašnja otpornost ovih vrsta kondenzatora. Zato sam aluminijumske elektrolitske kondenzatore zamenio tantal kondenzatorima jer imaju nešto bolje tonske karakteristike i ne stare vremenom. Kome se sviđa zatvoreniji i malo mrtviji, ali zato bitno malošumniji zvuk može da proba sa film kondenzatorima. Slabije kondenzatore treba zameniti onima najvišeg kvaliteta, ali je problem što kod nas nema nekog valjanog izbora. Verovatno bi se odlično pokazali polipropilen kondenzatori, ali tih gabaritno malih nema kod nas ili bar ne znam gde bi mogli da se nabave. Na sreću od raspoloživog mogu da se nabave Wima kondenzatori koji spadaju u najnižu i najjeftiniju klasu, ali se pokazalo da su im tonske karakteristike vrlo solidne za ovu namenu. Ukoliko imate pristup starim rashodovanim hi-fi uređajima u njima se nalaze oni zeleni japanski kondenzatori sa zaobljenim ivicama, odlični su za ovu primenu. C5 je u originalu keramički kondenzator i obzirom da se nalazi u važnoj povratnoj sprezi pojačavača IC1 treba staviti bolji jer ovo direktno utiče na šum. Trebalo bi staviti silver mica vrstu kondenzatora, ali to ne može da se nabavi kod nas. Zato sam upotrebio stiroflex koji ima veću induktivnost, ali odlične druge karakteristike i može da se nabavi. Ako ste skinuli šemu negde sa neta pripazite da li je ispravna jer većina onoga što sam našao na netu ima grešku i nije ucrtana dioda D6. Ispravna šema se nalazi na http://www.indyguitarist.com/schematics ... _schem.gif, ali vam ona zapravo i nije neophodna jer su svi elementi označeni na štampanoj pločici. Predmetna dioda se nalazi na izlazu IC4 i povezuje kola za sustain i atack. Obzirom da Ge dioda otvara na nižem naponu od Si (0.2-0.3 V) ona doprinosi boljem podešavanju sustaina i ataka tako da se podešavanja malo razlikuju u odnosu na original. Crvenu signalnu LED diodu nije nophodno menjati, ali je interesantno štosa radi. Stavio sam plavu jer je i pedala plava, a i asocira na to da je prerađena. Treba kupiti onu velikog sjaja koja nije jeftina (cca 80 dinara) i promeniti otpornik R33. Sada je indikacija baš kul. U donjoj tabeli možete videti šta se menja i čime.

Bypass može lako da se preradi u true bypass, ali nisam uspeo da pronađem odgovarajući pritisni preklopnik 3x2. Neka to ostane za kasnije.
Sada je pedala sa bitno smanjenim šumom, vrlo transparentnog i bogatog zvuka, a ima i nešto vintage prizvuka. Može se reći da u celosti pedala zvuči bolje i da bi sada ocena bila 9.
Sava Mod 1

Sava Mod 2

Ovaj mod donosi pre svega više basa, zvuk je balansiraniji i smireniji. Ja sam se na kraju odlučio za prvi mod zadržavajući sve karakteristike originalne pedale. Ovaj mod sam zadržao i zbog toga što se pokazalo da odlično radi i sa ozvučenom akustičnom gitarom.
Na kraju da dodam kako diodu D1 ne treba menjati jer ne čujem nikakvu razliku u zvuku. To sam uradio po inerciji jer to rade i Monte Allum i Keeley i oni tvrde da čuju nekakvu razliku u zvuku. Na ovoj pedali ima mesta za još neka sitna unapređenja, ali o tom potom.
Ostaje još jednom da se odradi direktan A/B test sa fabričkom pedalom, ali nema sumnje da je ova prerada unapredila zvuk. U svakom slučaju meni se sada zvuk CS-3 vrlo dopada.